آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برنامه نویسی پایتون (کد نویسی) یک دوره برنامه نویسی آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  کامپیوتری است که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است تا در زبان برنامه نویسی تابعی پایتون مهارت پیدا کنند. این کلاس کدنویسی پایتون یک راه عالی برای کودکان است تا با برنامه نویسی رایانه ای نحوی (مبتنی بر متن) در سطح حرفه ای واقعی شروع کنند.

 

دانش‌آموزان معمولاً پس از تکمیل دوره برنامه‌نویسی Scratch YoungWonks به این دوره کدنویسی ارتقا می‌یابند.

 

این دوره آموزشی برنامه نویسی پایتون برای بچه  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادههای YoungWonks دارای عمق مفهومی یک برنامه در سطح کالج است در حالی که به گونه ای گام به گام آموزش داده می شود که حتی بچه ها و جوانان می توانند مطالب را درک کنند. این برنامه همان مفاهیم برنامه نویسی پایتون را که در دوره مقدماتی کالج علوم کامپیوتر آموزش داده می شود، آموزش می دهد.

 

این برنامه مبتدی دوستانه تضمین می کند که کدنویسان دانش آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده آموزی که پایتون را یاد می گیرند، اصول کدنویسی پایتون و استفاده عملی و واقعی از مفاهیم برنامه نویسی پایتون را درک می کنند. یادگیرندگان مفاهیم کدگذاری مانند انواع داده ها، شرایط، حلقه ها، ساختارهای داده، آرایه ها، فرهنگ لغت، توابع، ماژول ها، عملیات رشته و عملیات فایل را درک کرده و تمرین می کنند.

 

برنامه سخت و چالش برانگیز است. بر ایجاد تفکر انتقادی قوی و مهارت های حل مسئله تمرکز دارد.

 

کلاس‌های برنامه‌نویسی رایانه‌ای هفتگی که توسط معلم آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده برگزار می‌شود، دسترسی 24/7 به آموزش‌های تقویت مفهوم پایتون در پورتال YoungWonks، و تکالیف سفارشی پس از کلاس، آن را به بهترین دوره پایتون در صنعت تبدیل کرده است. این رویکرد کل نگر به زبان آموزان اجازه می دهد تا مهارت های کدنویسی معنی دار را کسب کنند.

 

این برنامه به عنوان یک دوره آنلاین پایتون ارائه می شود که در آن معلم و دانش آموز هر هفته به کلاس آنلاین برای یک درس خصوصی یک به یک متصل می شوند. علاوه بر دوره آنلاین پایتون، این برنامه همچنین به صورت کلاس حضوری در مدرسه کدنویسی YoungWonks با نسبت دانش‌آموز به معلم  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده4:1 ارائه می‌شود. این دوره در بین دانش آموزان دبیرستانی و دبیرستانی محبوب است.

 

دانش آموزانی که این دوره را تکمیل می کنند به دوره برنامه نویسی کاربردی YoungWonks منتقل می شوند. در دوره برنامه نویسی کاربردی، دانش آموزان توسعه بازی های ویدیویی مبتنی بر PyGame پایتون و روباتیک مبتنی بر پایتون را یاد می گیرند. پس از آن دوره، دانش آموزان به یک دوره پیشرفته پایتون با تمرکز بر برنامه نویسی شی گرا، چند رشته ای، برنامه نویسی سوکت، درک الگوریتم های علوم کامپیوتر، ساخت برنامه های دسکتاپ و غیره منتقل می شوند.

 

درباره پایتون

 

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و سطح بالا است.  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهامروزه یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. استفاده از آن با گذشت هر سال در حال افزایش است. Python یک زبان همه کاره است که در حال حاضر تقریباً در هر صنعتی استفاده می شود. برخی از زمینه هایی که پایتون در آنها به طور گسترده استفاده می شود عبارتند از: اینترنت اشیا (IoT)، توسعه وب کامل، علم داده، بینایی کامپیوتر، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی.

 

Python همچنین یکی از ساده ترین زبان های کدنویسی برای یادگیری است. سینتکس پایتون مانند انگلیسی خوانده می شود و به برنامه نویسان اجازه می دهد مفاهیم را در خطوط کد کمتری بیان کنند آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده. این یک جامعه برنامه نویسی بزرگ برای پشتیبانی دارد و این به نوبه خود کار بر روی برنامه های پیچیده پایتون را بسیار آسان می کند. پایتون همچنین مورد توجه اکثر برنامه های برتر کالج علوم کامپیوتر قرار گرفته است. این اولین زبانی است که آنها ترجیح می دهند به عنوان بخشی از برنامه درسی علوم کامپیوتر خود تدریس کنند.

 

درک خوب اصول پایتون یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر مانند جاوا و جاوا اسکریپت را برای هر کسی آسان می کند. این اولین قدم مهم برای هر کسی است که می خواهد نرم افزار با آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده کیفیت را به عنوان سرگرمی توسعه دهد یا یک Teaching Python programming for children and teenagers in simple language  مهندس نرم افزار حرفه ای شود.

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: